Ezt már biztosan te is tudtad: a modern digitális marketing világában a kampányok hatékonyságának mérése és elemzése kulcsfontosságú. Azonban mi most bemutatjuk, hogyan válhat egyvállalat marketingstratégiája igazán eredményessé a megfelelő mérésitechnikákkal, KPI-ok meghatározásával, kampányszintű elemzéssel, lemerülve egészen kulcsszavak és posztok szintjére.
A kampánykövetés alapjai
Kezdjük az alapoknál. Mi is a kampánykövetés célja, azon kívül, hogy részletesen beszámolhassunk ügyfeleinknek azok teljesítményről? A kampánykövetés fő feladata, hogy alaposan felmérjük, a marketingtevékenységek és a stratégia mennyire hozzák a vár teredményeket, továbbá, hogy a KPI-ok teljesítése hogyan alakul. Ehhez elengedhetetlen, hogy világos, racionális, elérhető célokat határozzunk meg, és hozzájuk rendeljük a megfelelő mutatószámokat.
Ám ezt könnyebb mondani, mint csinálni, szóval lépésről-lépésre megmutatjuk, hogyan kivitelezhetjük ezt eredményesen:
- Kampányszintű elemzés: Ezzel a módszerrel az egész kampány hatékonysága mérhető, ideértve az összes csatornát, posztot és együttműködőt is. Így átfogó képet kaphatunk arról, hogy a kampány hozta-e a kitűzött eredményeket.
- Platform szintű elemzés: Az egyes közösségimédia-platformok teljesítményének összehasonlítása révén megállapítható, mely csatornák biztosítják a legnagyobb elérést és konverziót, lehetővé téve a források célzott elosztását vagy a megfelelő platformok kiválasztását.
- Influencerszintű elemzés: Ez a megközelítés az adott projektekben résztvevő influencerek eredményeit veszi alapul, elemezve azon tartalmakat, melyek a legnagyobb elérést vagy interakciót generálták.
- Posztszintű elemzés: A kampány során közzétett egyedi tartalmak vizsgálata segít feltárni, mely posztok érik el a legnagyobb hatást az adott közönségnél.

Kulcsfontosságú KPI-ok meghatározása
A felsorolt elemzési pontok sikeres kampány alapja a pontos KPI-meghatározás, amely a kampány céljaihoz igazodik. A KPI-k a kampánycéljának megfelelően kerülnek kiválasztásra, például:
- Elérés a márkaismertség mérésére,
- Konverziós arány a vásárlások ösztönzésére,
- Költség/megszerzett lead (CPL) leadgyűjtésnél,
- Interakciós ráta az elkötelezettség mérésére.
Elemzési technikák és eszközök
A kampánymérés során használt eszközök közé tartoznak a platformok beépített analitikai rendszerei, mint például a Google Analytics és a Facebook Ads Manager, mely közismertek és hónapról-hónapra fejlődnek. Emellett az Influencity is elengedhetetlen a szakemberek eszköztárában, amely átfogó képet nyújt az engagementről és az elérések mértékéről, valamint összehasonlítja a különféle influencertartalmak teljesítményét is.
A mérési adatokon túl a kampányok hatékonyságának érdekében az A/B tesztelések fontossága is jelentős, amely lehetővé teszi a különböző hirdetésváltozatok párhuzamos futtatását, az optimális eredményekért.
Ha mindezen platformokat és eredményeket hatékonyan használjuk és jelen időben követjük, akkor bizony közel járhatunk a sikerhez. Ugyanis a kampányok hatékonyságának követése lehetővéteszi a valós idejű módosításokat is. Ha például egy platform alulmarad, akampány során módosítható a költségvetés vagy a célzás, hogy maximális hatékonyságot érhessünk el.
A kampányok, ezzel pedig az elért KPI-ok, sikerének alapvető tényezője a mélyreható elemzés és a folyamatos mérés, amelyek révén az eredmények nemcsak a kampány végén, hanem annak futásaközben is javíthatóak.
Az adatelemzés folyamatos fejlődésével a marketingkampányok pontos mérési technikái elengedhetetlenné váltak, ebben pedig akár mi is a segítségedre lehetünk.